منتديات القناصين

للتسجيل اضغط هنا

منتديات القناصين

منتديات القناص شاملة كل شئ بأذن الله
 
الرئيسيةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
StayAliveIII
عضو جديد
عضو جديد
avatar


الأوسمة :
عدد المساهمات : 2
نقاط : 14
سمعه العضو : 0
تاريخ التسجيل : 24/07/2013
العمر : 23

مُساهمةموضوع: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الأربعاء يوليو 24, 2013 5:11 am

بسم الله الرحمن الرحيم
********

انا شايف ان كل السورسات بتفتح الاوتو هانت عند استخدام اسكله DaggerStorm
و اخير الحل و مجربو للهيقول مش شغال

هنخش بقا المسار ده


C/Source/Game/Attacking
و افتح Handle.cs

ابحث عن الكود ده


الكود:
case 11600: //DaggerStorm

والناس العندهم ال case مختلف ابحث عن
مع تغييره فى كل الكود



الكود:


DaggerStorm//


و اقفلو من السالب و استبدله بالكود ده


الكود:
case 11600: //DaggerStorm
                                        {
                                            if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner))
                                            {
                                                PrepareSpell(spell, attacker.Owner);
                                                SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                                suse.Attacker = attacker.UID;
                                                suse.SpellID = spell.ID;
                                                suse.SpellLevel = spell.Level;
                                                suse.X = X;
                                                suse.Y = Y;

                                                if (ServerBase.Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, X, Y) <= spell.Range)
                                                {
                                                    foreach (Interfaces.IMapObject _obj in attacker.Owner.Screen.Objects)
                                                    {
                                                        if (_obj == null)
                                                            continue;
                                                        if (_obj.MapObjType == MapObjectType.Monster || _obj.MapObjType == MapObjectType.Player)
                                                        {
                                                            attacked = _obj as Entity;
                                                            if (ServerBase.Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attacked.X, attacked.Y) <= spell.Range)
                                                            {
                                                                if (CanAttack(attacker, attacked, spell, attack.AttackType == Attack.Melee))
                                                                {
                                                                    //attacker.AddFlag3(1UL << 20);
                                                                    Attack.AttackEffects1 s = Attack.AttackEffects1.None;
                                                                    uint damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, ref attack);
                                                                    suse.Effect1 = attack.Effect1;
                                                                    Database.SpellInformation spell2 = null;
                                                                    if (attacked.EntityFlag == EntityFlag.Player)
                                                                    {
                                                                        if (attacked.Action == Enums.ConquerAction.Sit)
                                                                            if (attacked.Stamina > 20)
                                                                                attacked.Stamina -= 20;
                                                                            else
                                                                                attacked.Stamina = 0;
                                                                        attacked.Action = Enums.ConquerAction.None;
                                                                        //Console.WriteLine("ssS");
                                                                    }
                                                                    spell2 = Database.SpellTable.SpellInformations[11600][attacker.Owner.Spells[11600].Level];
                                                                    damage = (uint)(damage + spell2.Power);
                                                                    ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell);
                                                                    suse.Targets.Add(attacked.UID, damage);

                                                                    attacked.Update(_String.Effect, "Ia_appear", true);
                                                                    attacked.Update(_String.Effect, "Ia_appear", true);
                                                                    attacked.Update(_String.Effect, "Ia_appear", true);
                                                                    attacked.Update(_String.Effect, "Ia_appear", true);
                                                                }
                                                            }
                                                        }
                                                        else if (_obj.MapObjType == MapObjectType.SobNpc)
                                                        {
                                                            attackedsob = _obj as SobNpcSpawn;
                                                            if (ServerBase.Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) <= spell.Distance)
                                                            {
                                                                if (CanAttack(attacker, attackedsob, spell))
                                                                {
                                                                    Attack.AttackEffects1 s = Attack.AttackEffects1.None;
                                                                    uint damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attackedsob, ref attack);////if (ServerBase.Kernel.Rate((attacker.CriticalStrike) / 100)) { uint calc = (uint)(damage * 1.5F); attack.Damage = (uint)(damage * 1.5F); damage = calc; attack.Effect1 = CrusedWayCo.Network.GamePackets.Attack.AttackEffects1.CriticalStrike; }
                                                                   damage = (damage * 65) / 100;
                                                                    suse.Effect1 = attack.Effect1;
                                                                    ReceiveAttack(attacker, attackedsob, attack, damage, spell);
                                                                    suse.Targets.Add(attackedsob.UID, damage);

                                                                }
                                                            }
                                                        }
                                                    }
                                                }
                                                else
                                                {
                                                    attacker.AttackPacket = null;
                                                }
                                                attacker.Owner.SendScreen(suse, true);
                                            }

                                            break;
                                        }
                                    #endregion

و ده لتحميل الكود عالطول




تم بحمد الله

اللي يجرب يطمني

ومتبخلش برد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
MR.TiGeR1
المدير العام
المدير العام
avatar


الأوسمة :
عدد المساهمات : 71
نقاط : 20051
سمعه العضو : 0
تاريخ التسجيل : 21/07/2013

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الأربعاء يوليو 24, 2013 5:19 am

 تسلم يا حج علي الشرح وان شاء الله يفيد ناس كتير


 







عايش في حالي ومريح بالي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
StayAliveIII
عضو جديد
عضو جديد
avatar


الأوسمة :
عدد المساهمات : 2
نقاط : 14
سمعه العضو : 0
تاريخ التسجيل : 24/07/2013
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الأربعاء يوليو 24, 2013 5:33 am

نورت الموضوع يا تايجر.. و ان شاء الله كل جديد هينزل هنا :twisted:
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
MR~Y.S
المؤسس
المؤسس
avatar


الأوسمة :


عدد المساهمات : 108
نقاط : 100000
سمعه العضو : 2
تاريخ التسجيل : 21/07/2013
العمر : 19
الموقع : http://hunters-co.msnyou.com

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الأربعاء يوليو 24, 2013 6:06 am

تسلم ايدك يا ستاى ومنتظر منك الافضل بأذن الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
_Ahmed Ehab_
عضو جديد
عضو جديد



الأوسمة :
عدد المساهمات : 1
نقاط : 11
سمعه العضو : 0
تاريخ التسجيل : 24/07/2013

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الأربعاء يوليو 24, 2013 7:03 am

تسلم يا كبير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
MeToOo.CoDeR
المدير العام
المدير العام
avatar


الأوسمة :

عدد المساهمات : 43
نقاط : 78
سمعه العضو : 0
تاريخ التسجيل : 21/07/2013
العمر : 19
الموقع : مصر الفيوم

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الأربعاء يوليو 24, 2013 5:46 pm


تسلم موضوع مفيد مستنين الاحسن منك


metometwaly123@yahoo.com
كلمنى ومش هتأخر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
I LiVe To LoVe
لا اله الا الله محمد رسول الله
لا اله الا الله محمد رسول الله
avatar


الأوسمة :

عدد المساهمات : 24
نقاط : 58
سمعه العضو : -1
تاريخ التسجيل : 21/07/2013
العمر : 18

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الأربعاء يوليو 24, 2013 11:32 pm

تسلم ايدك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
medo
عضو جديد
عضو جديد
avatar


الأوسمة :
عدد المساهمات : 20
نقاط : 34
سمعه العضو : 0
تاريخ التسجيل : 09/08/2013
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الجمعة أغسطس 09, 2013 10:54 pm

مشكوووور يا حبى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Pepo Totti
لا اله الا الله
لا اله الا الله
avatar


الأوسمة :


عدد المساهمات : 137
نقاط : 1202
سمعه العضو : 1003
تاريخ التسجيل : 17/08/2013
العمر : 21
الموقع : Egypt.Cairo.Shoubra Masr

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الثلاثاء أغسطس 20, 2013 9:33 am

تسلم ايدك استمر


‏‎~♥️~ ‏(يقتڷني-أشتيآقي-ڷڪۧن ڪۧيف-أعۈد- ڷمن عشق-فرآقي)‏~♥️~

~♥️~وِيّــأتُــيّك آلَـــحـب مِـنٌ حً ـــيّـثًـ لَآ تُـــدُرى ~♥️~

~♥️~ﻳـﻘـﻮﻟـﻮﻥ : ﺭﺿــﺎﺁﺁ ﺍﻟﻨـــﺎﺁﺱ ﻏــﺎﻳـﺔ ﻵ‌ ﺗـﺪﺭﻙ~♥️~

ﻭﺁﻧــﺎ ﺃَﻗــﻮﻝْ: ﺭِﺿــﺂﺁﺍ ﺍﻟﻨـــﺂﺱ ﻏﺎَﻳــﺔ ﻻ‌ ﺗــﻠــﺰﻣـﻨــﻲ .
ﻳـﻜـﻔﻴــﻦِ ﺭﺿــﻰ [ﺍﻟﻠﻪ] ﻭﺣﺪﻩ


مَحظوظٌ ذَلِكَ الِإنسآنْ . . . !
آلذيِ يشتآقُ إليهْ قَلبيِ كُل دَقيِقه . . . !
وَ يفتقِدهِ كُل ثآنيه . . .
ولكنه دون احساس ...

~♥️~مَن يَمتَنع عَن مُحادَثَة أُخرَيات لـــ أجل واحِدة ذلِكَ هو سَيدُ الرِجولَة .~♥️~


~♥️~رضــ͡يت بـפـگمك { يا رب } g الصــ͡بر بزياده /› ,,~♥️~

سألـَـْني : " كيف تـُجبرُينني على البوْحِ بكلِّ ما في داخلي أمامَكَ ؟!

!..أجبْتـُه : " لأنني داخلـَك و لستُ أمامَك ء

~♥️~ﺁﻧــﺎ مِـستُنٌـيّكوِمِ~♥️~





My Yahoo: pepo_totti10@yahoo.com
YYY
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
sinistar
لا اله الا الله
لا اله الا الله
avatar


الأوسمة :


عدد المساهمات : 129
نقاط : 220
سمعه العضو : -1
تاريخ التسجيل : 14/08/2013
العمر : 19
الموقع : http://hunters-co.msnyou.com/

مُساهمةموضوع: رد: [حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..    الثلاثاء أغسطس 20, 2013 9:42 am

تسلم ايدك يا باشا :)


My Account : M®️.AbozIE£D

level :137

World : GALAXY

Sever : Mercury

My Yahoo : ahmed.abozieed@yahoo.com

» عَـآيِــشْـﮯ لْــحَــالِــيْـﮯ  ومْـــريَــــحْ بـــــآلْـــــيِــﮯ «

PPPP  YYY
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
[حصريا] و أخيـرا حل مشكله فتح AutoHunt عند استخدام اسكله السفاح DaggerStorm..
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات القناصين :: منتديات ConquerOnline Private Servers :: قسم الشروحات [5375 الى 5800]-
انتقل الى: